De eerste 3 weken down under!

26 februari 2017 - Gatton, Australië

Lieve allemaal,
Na iets meer dan 3 weken eindelijk een update over mijn avonturen! Wauw wat is er een hoop gebeurd in een korte tijd!
Laat ik beginnen bij het begin..
De vlucht naar Sydney was een lange zit. Na 24 uur te hebben afgezien en af geteld te hebben zijn we dan op 4 februari veilig geland in Sydney!
Ik had de eerste 6 nachten vastgelegd in het wake up Hostel en met onze jetlag nog vers in onze gedachten besloten we de eerste avond gezellig een drankje te gaan doen in de side bar, onder het hostel. Wat begon met een drankje eindigde al snel in iets meer (mega dure) drankjes en al snel stonden we tot het eind te dansen en te kletsen met allerlei backpackers! Dit vonden we zo leuk dat we dat de tweede avond nogmaals deden. Reuze gezellig, maar niet zo goed voor onze jetlag haha! Ons ritme lag totaal op zijn kop en inmiddels waren we vrij moe geworden. We besloten het de derde dag even rustig aan te doen om ook gelijk wat dingen te kunnen regelen zoals een Australische simkaart en een bankrekening. Ook wilden we eigenlijk het liefst een Campervan kopen om zo onze trip vanuit Sydney voort te kunnen zetten! Na een paar Campervans mis te zijn gelopen, kwamen we uiteindelijk terecht bij Wally. Vanaf het eerste moment waren we gelijk verkocht en we besloten Wally, na een proefritje en wat hulp van onze automonteur Dennis, te kopen! Wel was Wally pas op maandag op te halen, maar doordat Dennis zijn auto al wel gekocht had, konden we met Dennis mee verder trekken en kamperen!
Oja we hebben ook ondertussen in Sydney nog een hele leuke beachwalk gedaan, vanuit ons hostel gingen we mee langs allerlei mooie stranden. Ook hebben we natuurlijk het operahouse bezocht en veel van de stad gezien!
Op maandag was het eindelijk zover en mochten we Wally ophalen! We besloten met Dennis en inmiddels nog een jongen naar de blue mountains te gaan! Dennis reed alvast vooruit en wij zouden later volgen, omdat we enthousiast in een kleding winkel beland waren!
Eenmaal in de bergen aangekomen was ons bereik niet zo goed en konden wij Dennis niet helemaal vinden. Waar Dennis ons had verteld links te moeten gaan, hadden wij de weg rechtdoor vervolgd. We reden inmiddels door super mooie bergen en zagen kangoeroes langs springen. Van een geasfalteerde weg ging de weg over in keien en na nog even gereden te hebben, kwamen we tot de conclusie dat het rijden op deze manier niet zo goed was voor onze auto. We besloten Dennis te bellen en wat bleek? Jup... we waren verkeerd gereden. Snel hebben we de auto geprobeerd te keren en gelukkig kwamen we gauw aan op de openbare camping. Want dat was het plan voor deze nacht. We hebben heerlijke hamburgers gebakken en lekker spelletjes zitten spelen. Op deze simpele camping was helaas niet meer dan alleen een wc en op een gegeven moment moest ik toch echt. Samen met Alina gingen we richting de wc en na even goed geïnspecteerd te hebben kon ik eindelijk gaan zitten. Vervolgens wilde ik weer op staan en keek ik achterover naar de wc bril. Jepppp mijn eerste ervaring met een enge spin was daar. Al gillend sprong ik van de wc af en volgens mij heb ik toen de hele camping wakker gemaakt hahaha. Goed, de volgende dag besloten we dus toch maar naar een betaalde camping te gaan en kwamen we aan in een ander mooi gedeelte van de blue mountains. Hier hebben we watervallen gespot en een mooie wandeling gemaakt door het regenwoud.
Na 2 dagen wilden we op naar Yamba of byron bay, maar al snel kwamen we er achter dat de afstanden een heel stuk groter waren dan ze leken. Na een nachtje een tussenstop te hebben gehad reden we door, langs super mooie wegen, naar Yamba.
Yamba is een klein, relaxt dorpje, waar een kroegje is en eigenlijk iedereen komt om lekker te relaxten en te surfen. Er zitten maar een paar hostels en we besloten te slapen bij yha ipv in onze Campervan, omdat we het wel leuk vonden om wat nieuwe mensen te leren kennen!
We bleven uiteindelijk 2 nachten in yamba en hadden echt een top tijd, maar omdat het geld zo ontzettend hard ging, moesten we onderhand wel gaan nadenken over werk. We besloten contact te zoeken met wat farms en een vrienden van Nettie, we kregen al snel een mailtje dat we misschien wel aan de slag konden in een restaurant in Gatton. We besloten na Byron bay, onze volgende fantastische stop, naar Gatton te rijden voor een sollicitatie en na ons ontzettend zenuwachtig gemaakt te hebben voor ons eerste sollicitatie gesprek in het Engels, liepen we binnen 10 minuten naar buiten met een baantje in the pocketttt!
Op maandag konden we beginnen en het zal maar voor een paar uurtjes zijn dus hopelijk vinden we snel een extra job! In ieder geval konden we maandag pas beginnen en aangezien het pas woensdag was en in Gatton verder niet zoveel te doen is, besloten we naar Brisbane te rijden en sliepen we de eerste nacht op de oprit van een jongen die we in yamba hebben leren kennen. We waren door hem ook uitgenodigd voor een bezoekje aan de universiteitscampus en konden zo eens zien hoe het studentenleven in Australie is. Na het leren kennen van een hoop studenten en het spelen van een potje longbow besloten we gauw onze Campervan in te duiken voor een goede nacht. Helaas kwamen we tot de ontdekking dat er een mega grote en gevaarlijke spin boven onze Campervan wilde slapen en moesten we alle deuren dicht houden die nacht, waardoor de nacht vooral eindigde in een hele hoop zweten en zuchten. Na een nacht in Wally wilde we toch iets meer luxe en besloten we een camping net buiten Brisbane te boeken. Hier ontmoette we 2 Nederlandse vrouwen van 70 die met hun Campervan aan het rondreizen waren door Australie! Na naar hun verhalen te hebben geluisterd kan ik alleen nog maar meer hopen dat ik straks als ik 70 ben ook zulke mooie dingen doe! Wauw wat lijkt mij dat ontzettend stoer en gaaf!

Na het nachtje op de camping gingen we naar een hostel in brisbane, omdat we nu we een baantje hebben, toch nog eventjes wilden genieten van wat sightseeing in het centrum van Brisbane. En nu is het alweer zondag en zijn we vanochtend naar Gatton terug gereden en hebben we bij Chris, onze toekomstige baas, een kamer gehuurd. Stiekem ben ik stik zenuwachtig voor morgen en kan ik echt niet slapen, want morgen is de dag dat ik echt moet gaan werken en mijn beste Engelse beentje voor moet zetten. En ondanks dat het Engels ons steeds beter af gaat, zijn sommige Australische accenten niet te verstaan hahaha.
Zo, ik heb mijn avonturen allemaal weer opgeschreven! Het is zo veeeeel en ik ben waarschijnlijk nog de helft vergeten op te schrijven haha! Maar dat komt nog wel! Heeeel veeel liefs vanuit het zonnige en bloedhete Australie

1. Sip:
    26 februari 2017
    Alle plezier toegewenst en we blijven je volgen.
    We zijn benieuwd naar je ervaringen met je eerste baantje!
    Good luck!
    We hebben het goed getroffen met Sil = je opvolger.
  2. Ingrid:
    26 februari 2017
    Jullie zijn lekker bezig dames! :) Wat eng die spinnen aaarrrggghhh. Als Ton dit hoort...
    Heel veel succes met jullie 1e baantje daar down under. Xxx
  3. Amanda:
    Heeee sannie,

Wat een leuke eerste blog! Ik had nog niet zo veel van je avonturen meegekregen, dus ik vind het leuk om je verhalen te lezen! Jullie hebben echt al veel gedaan en wat fijn dat je centjes kunt gaan verdienen. Met dat Engels komt het helemaal goed en des te beter dat je nu gaat werken want dan kan het alleen maar beter worden!! Heel veel succes morgen en de rest van de tijd & hopen dat je geen enge gevaarlijke spinnen meer hoeft tegen te komen! Liefs uit het koude kikkerlandje, miss youuuu <3
  4. Anita Hoetmer:
    27 februari 2017
    Ha Sanne. Wat een geweldig verslag. Kan me voorstellen dat het even heeft geduurd want je hebt nogal wat meegemaakt. Ondanks dat heel veel zal blijven hangen ga je over een paar jaar toch dingen vergeten en is zo'n verslag een aanvulling op je herinneringen. Geniet ervan!!! Lieve groet.
  5. Karen:
    27 februari 2017
    Ha Sanne, mooie verhalen en mooie avonturen! Leuk om te lezen. En met dat Engels komt t vast goed. Veel plezier! Ben nu al benieuwd naar je volgende blog. KarenX
  6. Jeanine:
    28 februari 2017
    Wauw super leuk om te lezen hoe erg je het naar je zin hebt schat! Ik lees je volgende verhalen wel weer! Dat je een hoop mooie herinneringen mag maken! Dikke kus❤
  7. Else:
    28 februari 2017
    Hoi Sanne, wat leuk ,wat leuk om weer van je te horen
    Het was een spetterende start en ik ben benieuwd naar je job verhalen met daarbij natuurlijk de nodige vervolg -avonturen....
    Toen ik op de radio hoorde over de hitte daar, gingen mijn gedachten meteen naar jou!
    Ik kijk uit naar je nieuwe reisbrief!
    Lieve groet,
    Else
  8. Berrie:
    15 maart 2017
    Jeetje wat hebben jullie veel gedaan en stoer zeg
    Trots op jullie
    Je oud collega berrie van de AKO
    En trots op een Culemborg ze die nu aan het rond trekken is ☀️