Sydney- Melbourne - Adelaide - Melbourne

1 februari 2018 - Melbourne, Australië

Eindelijk weer eens een berichtje van mijn kant! Want inmiddels ben ik alweer een paar maandjes terug in het mooie Nederland en moet ik nog steeeeeeds mijn reisverslag schrijven vanaf januari.

Ik ga het verslag opdelen per land, want ik ben jullie nog een klein stukje Australië verschuldigd. Na Australië stond voor mij ook nog Nieuw-Zeeland, Vietnam en Thailand op de planning.

Laat ik maar gewoon beginnen bij het begin.. Australië.

Op 4 januari was het tijd om Sydney te verlaten, na een super mooi vuurwerkspectakel en hierna even een paar dagen om bij te komen. Zonder Wally vertrokken Lisa, Denise, Bart en ik in de nachtbus op naar Melbourne. Na een paar dagen in Melbourne met 37 graden, vertrokken we met een huurauto naar de great ocean road. We reden uren langs giga mooie plekken en keken uit op oneindig mooie blauwe zee en rotsen. We genoten van mooie zonsondergangen, drankjes en sliepen in een tent tussen de wilde koala’s en kangaroos. Dit was best hilarisch trouwens, want ik wist dus niet dat Koala’s everzwijn geluiden konden maken, dus het eerste moment dat ik dat hoorde ben ik van schrik in de auto gaan zitten omdat ik dacht dat de everzwijnen ons zouden komen aanvallen. Gelukkig bleek dit mee te vallen en na een koude nacht in de tent, konden we de volgende ochtend weer springlevend verder. We bezochten het Grampians national park, waar we diverse super mooie hikes deden, kampeerden tussen de emu’s en ’s avonds lekker zaten te chillen bij het kampvuur. De volgende ochtend was het tijd voor een lange rit naar Adelaide, waar we ondertussen nog even gauw al onze groentes en fruit weg moesten gooien, in verband met het meenemen van eventuele ziektes over de grens.

Eenmaal aangekomen in Adelaide, waren we van plan om naar de wijngaarden te gaan. Bart zou Lisa, Denise en mij de hele dag rondrijden en we stopten bij alle wijnproeverijen die we maar wilden. Natuurlijk vonden wij het zonde om de wijn uit te spugen, dus wij dronken de wijntjes heerlijk op, wat resulteerde in drie lallende meiden in de auto om 15.00 ’s middags, haha.

Na een paar dagen in Adelaide, was het tijd om afscheid te nemen van Lisa en Denise en vertrokken Bart en ik weer terug richting Melbourne. Onderweg stopten we nog bij een vriend van Bart, waar we na nogmaals een boete voor Bart, gelukkig genieten van een welverdiend biertje en een gratis slaapplekje. De volgende dag reden we gauw terug naar Melbourne, leverden we de huurauto weer in en gingen we naar het hostel wat we geboekt hadden met onze oude crew.We zouden namelijk in deze twee weken langzaamaan weer herenigen met de mensen van Byron Bay en hadden afgesproken om Australia day met zijn allen te vieren. Ondertussen hebben we nog even afgesproken met Sophie, om haar ouders ook te ontmoeten, wat eindigde in een kei gezellige avond. Ook stonden deze twee weken Melbourne in het teken van de Australian open en met geluk mochten Denise, Bart en ik de kwartfinale tussen Nadal en Cilic meemaken! Hoe gaaf?!

Na een paar dagen volop genieten in Melbourne, vol shoppen, sushi eten, feesten, dansen, drankjes doen en vol gezelligheid met Sophie, Dominique, Julien, Denise, Galpie en Bart was het tijd om afscheid te nemen. Afscheid van deze fantastische mensen die ik ontmoet heb, maar ook afscheid van dit fantastische land: Australië. Het land waar het hele avontuur voor mij begon, het land waarin ik zoveel mooie dingen heb mogen doen en mogen zien, het land waarin ik zoveel heb meegemaakt, het land waar ik zeker weten heimwee naar heb nu ik weer thuis ben.