De tijd vliegt voorbij! Farmwork- Brisbane - Sydney

27 januari 2018 - Sydney, Australië

Zo daar ben ik weeeeer eens, alweer 3 maanden voorbij.. Wat vlieeegt de tijd!

Waar was ik gebleven? Inglewood? Het nieuwe baantje dat we aan de haak hadden geslagen? Het is alweer lang geleden haha. Gekke grappen uithalen op werk, de meest lieve managers ooit, rondcrossen in shovels en trucks, slangen, kangaroos, emu's, heeeeel veel drankjes, vriendschappen en leuke feestjes... mijn farmwork periode kon haast niet beter. Met een mooi gevulde bankrekening namen we half December, nu echt, afscheid van Inglewood en was het tijd om Australie weer te gaan verkennen.

Samen met Sophie en Bart, waarmee ik op de feedlot gewerkt had, vertrokken we op roadtrip naar Brisbane en Stradbroke Islands, waar we met Sophie haar 4-wheeldrive over het eiland en het strand rondreden en lekker kampeerden aan het strand. Vervolgens reden we naar Springbrooke national park om mooie watervallen, uitzichten de de glow worm caves te spotten. In deze dagen hebben we het heel rustig aan gedaan en zijn we lekker bijgekomen van het harde werken. Maar dat bijkomen was ook goed, want voor ons stond Byron Bay op de planning. Inmiddels was Byron Bay al de vierde keer dat ik hier terug kwam en Byron Bay was echt een van mijn favoriete plekjes in Australie. Omdat we allemaal zoveel van Byron Bay genoten, hadden we maar gelijk een volle week geboekt, waardoor we kerst hier ook zouden vieren.

Eenmaal aangekomen in Byron Bay begon het feest. We ontmoetten Dominique, een andere nederlandse meid, in onze kamer en trokken hier gelijk mee op. Later sloot Galpie zich bij ons aan en ook Denise kwam erbij. Maar eerst was het tijd voor mijn kerstcadeau! Bart wilde me namelijk bedanken voor de leuke tijd maar ook een kerstcadeau geven. Ik werd 's ochtends meegenomen in de campervan en had geen idee wat we gingen doen. Uiteindelijk kwamen we aan op het vliegveld en bleek dus dat we een helicopter tour gingen doen over de stranden rondom Byron Bay. Wauw, wat ontzettend gaaf. Ik heb 30 minuten lang zitten genieten van het super mooie uitzicht, echt niet normaal mooi!

Na de helicopter tour reden we gauw weer terug naar Byron Bay en gingen we ons voorbereiden op kerstavond. Onder het genot van wat biertjes en lekere risotto, gaven we elkaar kerstcadeautjes en hadden we een super gezellige avond die al dansend eindigde aan het strand. De volgende morgen stonden we al gauw weer op voor een duik in de zee. Eenmaal aangekomen op het strand, mochten we de zee niet in doordat er een haai gesignaleerd was. Al gauw keerden we terug naar het hostel, om ons voor te bereiden op het kerstdiner. We doken allemaal de keuken in en maakten allerlei dingen klaar voor onze BBQ op het strand. We maakten zelfs pindasaus, huzarensalade en cocktailsaus, wat ze hier in Australie natuurlijk niet kennen. Na een hele middag in de keuken te hebben gestaan was het tijd om naar het strand te gaan en een gratis BBQ te claimen(elke backpacker had natuurlijk het zelfde plan). Helaas waren we net aangekomen en brak ineeens onweer en regen uit. We gingen gauw terug naar het hostel en maakten daar onze BBQ verder klaar. Na weer een heerlijk avondje genieten was het de dag erna tijd om weer in de auto te stappen en richting Sydney te gaan rijden, aangezien we daar natuurlijk oud en nieuw wilde gaan vieren!

We vertrokken op een nieuwe roadtrip en namen Galpie en Dominique ook mee. Twee dagen later kwamen we aan in Sydney, de stad waar het voor mij allemaal begon. Voor mij stond er wel iets anders op de planning.. Want de eerste bekende uit Nederland zou ik gaan zien in Australie! Lisa was namelijk onderweg vanuit Nieuw Zeeland naar Sydney. Super leuk! Ook Julien zat bij ons op de kamer en trok de rest van de week met ons op. De dagen tot aan oud en nieuw deden we eigenlijk vrij rustig aan.. we bezochten wat mooie strandjes, gingen lekker uit eten en ik kwam vooral heel erg bij van de te gekke week in Byron Bay. Maar op de 31e was het tijd voor New Years Eve in Sydney! We hele dag waren we al helemaal hyper actief en hadden we ontzettend veel zin in het mooie vuurwerk. Om 6 uur vertrokken we naar het Lunapark, waar een feestje was inclusief het vuurwerk. Al gauw ontdekten wij dat het handig was om alvast een mooi plekje veilig te stellen voor het vuurwerk, waardoor wij om 12 uur gewoon helemaaaal vooraan stonden! Even leek het alsof ik in een droom zat en ik heb echt ontzettend genoten van het mooie uitzicht! Sorry jongens, maar het vuurwerk in Nederland, was er echt niks bij haha.

Op 1 januari besloten we ook nog even goed het nieuwe jaar in te gaan door met een hele groep Nederlanders(ruim 400) een nieuwjaarsduik te doen op Bondi beach. Die kan ik mooi ook weer van mijn bucketlist afstrepen, hoef ik hem teminste niet in het koude Nederland te doen, haha! Hierna volgde natuurlijk een gezellige borrel met bitterballen!

Helaas heb ik wel op 1 januari afscheid moeten nemen van mijn grote liefde, Wally! Helaas zat mijn reis er natuurlijk bijna al op en een hele hoop nieuwe backpackers kwamen weer aan in Sydney, wat dus de ideale tijd was om de campervan te verkopen. Voor een mooi prijsje heb ik Wally uiteindelijk doorverkocht aan Galpie, die er nu lekker in rond rijdt!

Ik ga het verhaal weer even opsplitten in twee delen, want het is weer een veel te lang verhaal geworden haha! Ik zal binnenkort het tweede deel: Sydney-Melbourne- Adelaide- Melbourne online zetten! Ik zal ook wat foto's uploaden, zodat jullie een beetje een beeld hebben van hoe het er hier uit ziet!

Heel veel liefs weeeeer uit Australie!

1. Else:
    29 januari 2018
    Hoi Sanne, als ik je verhaal weer lees, kan ik niet anders zeggen: Het leven is verrukkellijk !!
    Tsjonge ,wat maak jij mee ,stel je voor dat je niet aan deze reis was begonnen.....
    Een geweldige ervaring die niemand je meer kan afpakken....
    Ach en je trouwe Wally verkopen....
    Wat is de bedoeling,kom je binnenkort weer terug??
    Kijk uit naar de rest van je blog met foto’s!
    Lieve groet,
    Else