Alllll good in Inglewooood

3 juni 2017 - Inglewood, Australië

Zo, nu wordt het echt weer eens tijd voor een reisverslag hooor! Ik hoor mezelf nog zo zeggen dat ik beloofd heb om jullie vaak op de hoogte te houden van mijn avonturen in Australie, maar ik zie net dat mijn laatste blog in maart was terwijl we nu dus al bijna weer 3 maanden verder zijn.
En in deze 3 maanden is er weer een hoop gebeurd... pfff waar zal ik eens beginnen? Zijn jullie klaar voor een lang verhaal?

Oké laat ik maar gewoon beginnen bij het begin.. Inglewood..
ik had jullie al verteld dat Alina en ik onderweg waren naar Inglewood om daar te gaan werken na een aantal financiële tegenslagen? En dat we daar net een weekje aan het werk waren?
Nou inmiddels zit ik al sinds half maart in Inglewood, een inieminie klein dorp met 900 inwoners, met twee mini supermarktjes, 1 snackbar en 2 locale jaren 60 pubs. Ongeveer de helft van de inwoners in Inglewood werken op de Chuckfarm, zoals ze de kippenfarm hier in Inglewood noemen, en waarschijnlijk blijft het grootste deel van deze mensen hier ook voor de rest van hun leven werken.
Nouuu ik werk hier dus sinds half maart en mij niet gezien hoor! Het werken op de chuckfarm bestaat uit het sorteren van kippenpootjes, vleugels, dijen en filets om  deze vervolgens bij de machine in de verpakking te doen, wat op hoge snelheid moet gebeuren! Naast het sorteren van allerlei dingen in de koelcel, had ik de eerste week besloten dat ik wel voor 180 dollar nog wat extra werk wilde doen! Ik besloot dus in eerste instantie om de kipjes, die Alina dan ter plekke vangt, te vaccineren. Opzich best prima en goed te doen, maar de 3e week heb ik mijn vinger gevaccineerd, wat niet zo heel goed kan zijn voor een mens denk ik hahaha. Na heel misselijk en ziek te zijn geweest heb ik een week rond gelopen met een dikke vette en pijnlijke duim.. ik besloot dus om niet meer te gaan needlen, maar om Alina te gaan helpen met het vangen van de kippen. Nou klinkt vangen opzich nog wel leuk en aardig, maar eigenlijk bestaat het werk uit zo snel mogelijk met 4 personen 30.000 kippen in kratten stoppen, of eigenlijk dus gooien. Die arme kipjes..

Omdat in Inglewood zelf niet zoveel te beleven is, besloten Alina en ik om de weekenden uitstapjes te maken naar Brisbane, wat zo'n 3,5-4 uur rijden is. We hadden inmiddels wat mensen daar leren kennen en daarmee maakten we dan veel plezier om zo even uit het werkende leventje te zijn! Echter besloten we later om toch maar in de weekenden in Inglewood te blijven, om zo meer geld te kunnen besparen zodat we zo snel mogelijk weer konden gaan reizen! We gingen voor het eerst naar de locale pub, waar we natuuuurlijk alle mensen van werk tegen kwamen en waar we een hoop plezier beleefden. Nou kan ik je vertellen dat er hier in het dorp weinig te beleven valt en dat Alina en ik als twee nederlandse spontane backpackers het hele dorp wel even op zijn kop hebben gezet hoor Hahaha! En dat het hele dorp natuurlijk al na een paar dagen wist wie die gekke Hollanders waren!

Na een paar weekjes veel plezier in de weekenden te hebben gehad, liepen we de andere locale pub in voor wat take away drankjes en werden we door de eigenaar gevraagd of we bij hun wilde komen werken. We zouden 10 uurtjes per week moeten werken achter de bar en in ruil daarvoor kregen we gratis accomodatie en maaltijden! Nou dat hoef je mij natuurlijk niet twee keer te vragen! We zijn dan ook gelijk de week erna begonnen in de pub! Wat ik eigenlijk wel heel spannend vond, omdat de mensen hier onverstaanbaar Australisch Engels spreken, platter dan ooit! (G'day mate, Ya know y are a good chilla, how the bloody hell are ya mate? En zo nog 100 andere gekke Australische zinnen)
Drankjes en bestellingen opnemen was voor mij dus nog een flinke uitdaging, maar nadat ik alle drankjes ongeveer wel had geserveerd en ik begon te wennen aan het accent, voelde ik mij al snel thuis achter de bar! Lekker een praatje maken met de locale mensen, grappen en soms vervelende dronken mannen aan de bar.. en dat in ruil voor hele lekkere, helaas niet super gezonde maaltijden.. ik vind het top! Alleen mijn buikje wat minder hahaha.

Helaas zit natuurlijk niet alles altijd maar mee tijdens het werkende en reizende leventje hier in Australie! Alina en ik hebben dus besloten om onze wegen te gaan scheiden en al eventjes sta ik er alleen voor. Nou moet ik zeggen dat ik er natuurlijk niet helemaal alleen voor sta, want Dana en Lorano hebben de werkzaamheden overgenomen en werken sinds alina's vertrek in de pub!
Toch ga ik over 3 weken Inglewood verlaten en voelt het wel gek om er als het ware echt alleen voor te staan en nu echt helemaal zelf mijn eigen keuzes te moeten maken..
Ik heb gelukkig wel gezelschap gevonden voor mijn komende bestemming! Na een berichtje op Dutchies in Australia gaat Coen mij vergezellen van Brisbane naar Alice springs en Darwin! En wie weet als het gezellig is ook met de oostkust, maar we gaan zien hoe het loopt!

Ik geniet dus nog steeds hartstikke erg in Australie en het bevalt me goed om te zien hoe gastvrij en relaxt de mensen hier op het platte land zijn! Het begint hier in Inglewood nu wel echt koud te worden, ik heb de afgelopen week zelfs mijn ramen moeten krabben! Yak! Gelukkig schijnt de zon overdag en is het dan rond de 20 graden, dus mij hoor je niet klagen!

Oja en ik kreeg nog een aantal reacties op mijn vorige blog.. het is inderdaad zo dat we wel een klein beetje last hebben gehad van de orkaan die vooral veel schade aan heeft gericht rondom het noorden van de oostkust! Gelukkig hebben alleen wij een paar dagen zware regenval gehad terwijl wij op dat moment nog leefden in onze Campervan, niet ideaal dus, maar we waren in ieder geval veilig! Ook waren sommige wegen hier afgesloten en konden sommige mensen niet maar werk door de zware regenval. Maar na een dag of 2 begon het weer weer beter te worden en konden we weer lekker in het zonnetje zitten! Zoals ze hier in Inglewood zeggen; it is all good in Inglewood!

Vanaf 24 juni ga ik eindelijk weer lekker reizen en ik zal jullie dan weer wat meer op de hoogte gaan houden! Heel veel liefs uit Inglewood!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid:
    Lieve Sanne,
    Wat leuk om te horen hoe je ingeburgerd bent in dorpje Inglewood en gaaf dat je weer verder gaat rondtrekken.
    Enjoy!!! Dikke knuffel uit ander klein dorpje xxx
  2. Willemijn:
    3 juni 2017
    Heel leuk om weer wat te lezen over je avontuur. Op naar het volgende avontuur!
  3. Esther:
    3 juni 2017
    heey Sanne, wat een belevenissen allemaal zeg. Ontzettend leuk. Lekker genieten maar.
    Ben weer benieuwd naar je volgende verhaal.
    Veel plezier nogxxx
  4. Karen:
    4 juni 2017
    Ha Sanne,
    Wat zal t saai worden Inglewood als jij weer vertrokken bent ;-)
    Mooi verhalen & avonturen. Geniet er van en laat ons af en toe mee genieten! KarenX
  5. Jos:
    5 juni 2017
    Ha Sanne, fijn te horen dat het de afgelopen tijd goed is gegaan en dat je het naar je zin hebt. Nu komt het leukste: alleen op reis! Geniet er van!
    Xjos
  6. Patty:
    5 juni 2017
    Heee lieve San,
    Wat leuk je verhalen te lezen. Fijn dat je je plekje hebt kunnen vinden tussen de locals in Inglewood. Tof dat je ook weer verder gaat reizen en dan wel in je eentje. Maar je komt vast weer leuke mensen tegen, geniet van je fantastische reis!
    Liefs Patty
  7. Else:
    12 juni 2017
    Hoi Sanne, het blijft een reis vol belevenissen. Nu ook het australische dorpsleven van Inglewood leren kennen met....kippenfarmBarwerk lijkt me beter....
    Hoe is het met Wally: inmiddels gedumpt voor een redelijk prijsje of gaat Wally mee op reis?
    Wel leuk om met Coen verder te reizen,want alleen is maar alleen!
    Alvast een goede reis gewenst en ik kijk uit naar het vervolg van je australische avontuur!!
    Lieve groet,
    Else