De voorbereidingen zijn in volle gang

18 januari 2017 - Culemborg, Nederland

Lieve allemaal,

Na een leuk weekendje in Berlijn afgelopen weekend zijn de echte echte voorbereidingen voor mij begonnen. En eerlijk gezegd is dat best wel lastig. Er zijn zoveel dingen die nog 'even' geregeld moeten worden. Ik ben in ieder geval ergens begonnen en heb mij inmiddels een beetje ingelezen en laten vertellen over het leventje Down Under. Op backpackcentrale.nl staat veel informatie over de stappen die je moet nemen om Down Under te kunnen gaan.

Gelukkig had ik al mijn Work&Holiday visa al aangevraagd en mijn vliegtickets geboekt, maar hierna moest ik er echt aan geloven en aan het uitzoeken van mijn zorgverzekering en het uitschrijven bij de gemeente beginnen. Want als je langer dan 8 maanden in het buitenland bent, moet je je officieel uitschrijven bij de gemeente en als je niet ingeschreven staat bij de gemeente kan je je zorgverzekering ook opzeggen. Helaas was dit moeilijker dan gedacht en wil mijn zorgverzekeraar mij pas (tijdelijk) uitschrijven op het moment dat ik werk heb gevonden in Australië en mijn loonstrookjes opstuur. Uitschrijven bij de zorgverzekeraar en een reisverzekering met aanvullende geneeskundige kosten met werelddekking zou wel een stuk goedkoper zijn, maar helaas is dit niet echt een optie. Tenzij ik me in Australië nog bezig wil houden met mijn verzekering haha, maar daar zit ik niet echt op te wachten. Dus nu heb ik uiteindelijk, na vele telefoontjes met verzekeringen en vele nachtjes nadenken, besloten om mijn zorgverzekering door te laten lopen, zorgtoeslag aan te vragen en mij aanvullend te verzekeren voor geneeskundige kosten veroorzaakt door werk in het buitenland.

Toch begin ik nu al weer te twijfelen of dat slim is, gezien de kosten en het risico bij uitschrijven bij de gemeente. Ik ga er nog even een paar nachtjes over slapen in ieder geval en zal jullie op de hoogte houden van mijn verdere reis. Het begint nu al echt dichtbij te komen he!!  Mijn spulletjes zijn trouwens wel al grotendeels ingepakt, ik had gelukkig van Sri Lanka en Indonesië al een inpaklijst gemaakt, dus gelukkig heb ik wel een beetje overzichtelijk wat er allemaal mee moet! Hopelijk past het allemaal in mijn, naar mijn idee erg kleine, backpack, haha!

Nog 15 daagjes en ik ga beginnen met mijn grote avontuur! Spannennnnnnnd! Tot snel, liefs Sanne

P.S. wil jij me blijven volgen op mijn reis Down Under? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst, dan krijg je een mailtje als ik een nieuw verhaal heb geschreven! :)

1. Sip:
    Hallo Sanne,
    Veel te overwegen dus nog!
    Belangrijk om je te realiseren is , dat je op vakantie bent en je dus beter niet moet laten uitschrijven uit het bevolkingsregister in Utrecht, want dan ben je ook uitgeschreven uit Nederland.
    Dit kan meerdere ongewenste gevolgen hebben, zo bouw je als je niet ingeschreven bent in NL bijv geen AOW op.
  2. Lianne proper:
    Beste Sanne,

Wat stoer dat jij dit gaat doen! Ik zou het leuk vinden om op de hoogte te blijven van jou avonturen. Succes en vooral veel plezier.

Groetjes lianne
  3. Amanda:
    Lieve San,

Komt heel dichbtbij al he. Veel succes nog met de laatste dingetjes regelen en wij gaan je missen! Ik ga je volgen,

Xxxx
  4. Else:
    19 januari 2017
    Hoi Sanne, even "doorbijten " met de voorbereiding van je avontuur en alle afwegingen: eenmaal op Schiphol vallen die zorgen weg, maar dan komt het moment van afscheid nemen....
    Inderdaad let op dat je je aow niet bekort in de toekomst. Ik heb toentertijd in de 15 jaardat ik in het buitenland was, ook altijd doorbetaald
    In het vliegtuig een rustmoment en het reshuffelen van je gedachten!
    Goede reis en tot horens!
    Lieve groet,
    Else
  5. Ingrid:
    19 januari 2017
    Hi Sanne,
    Ik heb je een privé mailtje gestuurd.
    Grtxx Ingie
  6. Nettie Koning:
    26 januari 2017
    Goede reis en geniet van alles wat nieuw voor jou is. Lieve groeten Nettie en Leen
  7. Justin Bakker:
    28 januari 2017
    Hi Sanne,

Wat leuk dat je backpackcentrale genoemd hebt. Ik ben daar de oprichter van :-)! Als je nog vragen hebt mag je altijd even mailen en vanaf morgen kun je de nieuwe gratis Australiëgids downloaden via: http://backpackcentrale.nl/australiegids. Geniet van je tijd down under en groetjes vanuit Adelaide.